torstai 23. helmikuuta 2023

Toinen kuukausi ostolakkoa alkaa olla loppusuoralla

 Ostolakko on pitänyt ja kaikesta tökkimisestä ja tylsistymisestä huolimatta en ole edelleenkään ostanut mitään.

Olen myös ratkaissut silmälasiongelmani, minulla oli jemmassa vanhat lasit, joihin silmät eivät koskaan tottuneet ja kun otin ne mukaan näöntarkastukseen, optikko löysi syyn, joka oli ihan vaan kehyksen taivutuksessa. Joten nyt sitten olen ottanut käyttöön useamman vuoden vanhat varalasit, jotka alunperin ovat jääneet varalaseiksi ihan vain siksi, että ne aiheuttivat aina päänsäryn, mutta en raaskinut niitä laittaa poiskaan, kun maksoivat kuitenkin useamman satasen. Onneksi olin ne säilyttänyt, näkö oli tarkastuksessa ennallaan ja säästyin lasien ostamiselta ainakin tässä vaiheessa. Saa nähdä pysyykö päänsärky laseja käyttäessä poissa uusien säätöjen myötä, toivottavasti! Tosin vahvuudet minulla on niin kovat, että jonkunlaiset varalasit olisi hyvä olla olemassa, joten katson käytänkö optikon tarjoaman alennuksen uusista laseista hyväkseni lähiaikoina.

Hajonneiden uudehkojen farkkujenkin suhteen olen tulossa siihen tulokseen, että en palauta niitä. Ajattelin, että testailen varovasti niihin vanhoihin ja vielä hajonneempiin, jo roskispinossa olleisiin farkkuihin kirjontaa ja jos siitä tulee yhtään mitään, kirjon jonkun kukkasen hajonneen kohdan tueksi noihin uudempiin. Kirjontaneula ja lankaakin löytyy, ne on ostettu viime vuonna nuorison käsityöprojekteihin, eli tämäkään ei vaadi minkään uuden tavaran ostamista. Ja tunnustan, idea kirjomiseen tuli pinterestistä, kun se alkoi tarjota minulle kirjontaa niiden tilkkuhameiden lisäksi. Tosin varauksella suhtaudun siihen, mitä saan aikaan, en ole mikään superkäsityöihminen vaikka perusjuttuja osaankin neuloa ja ommella. 

Eli positiivisemmalla mielellä taas eteenpäin! Ostolakko tuntuu taas ihan hyvältä idealta ja selvästi myös tuottaa jotain luovaakin ideointia sivutuotteena.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti